De Opdrachten.

 

Let wel even er op, dat alleen onderstaande opdrachten de officiële opdrachten zijn van de Aalsmeerse Pramenrace. Mocht je een andere opdrachtpost tegenkomen, dan moet je gewoon doorvaren. Ook dit jaar is er geen geheime post, maar er staan op een aantal punten wel SPIE medewerkers die controleren oa op: het inhalen in de sloot ,de route afsnijden, misdragingen en nog meer. Dus wil je geen strafpunten. Vaar dan de route, gedraag je en doe de opdrachten We starten dit jaar om 12:00 vanaf de Pontweg. Aan het einde van de Pontweg staat de tijdwaarneming. Zorg ervoor dat je startnummers aan de linker en rechterzijde zichtbaar zijn. Mocht je door omstandigheden later dan 11:55 aankomen bij de Pontweg, dan luister je naar de instructies van SPIE. En vaar je niet de Pontsloot in !!! Na de start, gaan we naar rechts toe, door de sloten naar  het Oosterpoeltje. Hier ligt post Pel. De deelnemers krijgen een envelop, hier zit in een doorgeefkaart, hierop zet je je teamnaam en je startnummer.  Deze lever je in bij post Verhoef ! ook zit er een sticker in. Deze plak je op je leesplankje. Dan varen we naar Wink, hier krijgt elk team een opdrachtinstructie vel en een stickerkaart. Op het opdrachten instructie vel, staan de opdrachten. Want niet alles staat in dit stukje. De stickerkaart moet je goed bij je houden, dit is de rode draad tijdens de pramenrace. Schrijf hier dus je startnummer en je team naam op. Na Wink vaar je richting Aalsmeer. Even zwaaien naar de pramen die nog liggen bij de Pontweg. Je vaart door tot Verhoef, hier krijg je je eerste sticker en lever je je doorgeefkaart in. Dan vaar je naar de Vlijt, hier krijg je een envelop, hierin zit een button en een sticker voor de captain. Deze button moet de captain de gehele route zichtbaar dragen. We varen nu onder de Aalsmeerderbrug, hier blijven we niet liggen, want we denken aan de buren, maar varen door naar het Praamplein langs het bejaardentehuis (even zwaaien) de Brandewijnsloot in naar het Praamplein. Hier laat je We zullen doorgaan van Rames Shaffy horen. Want wat de maatregelen ook zijn. Wij zullen doorgaan.  .  We varen door en bij Dragt, laat je je walkman zien. en vaar je volgens de route naar De Zotte Wilg ( tegenwoordig bekent als de Haven. Hier lever je je mooiste pannenlap in, de winnaar mag gaan eten met het SPIE bestuur. Als je je pannenlap hebt ingeleverd krijg je ook een sticker.  Dan varen we door naar de Aardbeiensloot. Jawel hij is weer open. De 1ste keer dat ja langs vaart krijg je iets. Geen sticker, die krijg je de 2de keer als je je iets hebt ingeleverd. Maar afijn, je bestudeerd je iets en bukt bij de Aardbeienbrug en komt bij de Ringvaart uit. Hier ga je linksaf let op met het oversteken. We varen richting de Hansesloot Hier ga je in en voor de IJzerenbrug, is de Post. Hier lever je minimaal 1 Cyclamen en 1 begonia in. En krijg je een sticker. De plantjes gaan wij brengen naar de ouderen. We gaan naar de volgende post:Pinto hier krijg je een sticker en…. Dat hoor je zaterdag ochtend op Radio Aalsmeer om 09.30 uur. Bij Nova Zembla moet elk team een spel kaarten / kwartet /  memory inleveren. Wel een nieuw spel, want de spelletjes worden later gedoneerd.  Bij Stenhuis stapt er 1 deelnemer uit en gaat hier op de foto. Loopt dan naar voren hangt het vlaggetje op en wacht op zijn teamgenoten. De rest van het teams vaart naar Langhout en haalt zijn item op welke ingeleverd is zaterdagochtend. Dan door naar einde Uiterweg daar pik je je teamgenoot weer op, deze heeft een sticker en die plak je op de kaart en vaar je door naar de Overkant, de jachthaven niet naar dijk. Bij de overkant krijg je weer een sticker en een controle kaart. Hier op zet je je startnummer en deze lever je bij Otto 1. Dan varen we weer naar de Brandewijnsloot. Laat hier bij het Praamplein een elpee van George Baker zien ( verwen de oudjes gelijk even met una paloma blanca of little green bag…) We varen door naar Dragt, in de tussentijd zet je Benny Neijman op met een vrijgezel. Dan varen we naar het Vossegat, hier moet je een selfie maken met de Dippers, deze stuur je naar de SPIE-Foon 06-30996112. Hier krijg je ook weer een sticker. Dan vaar je naar de kleine rug. Ook hier krijg je een enveloppe met inhoud. Let goed op wat er in zit, namelijk een loonzakje voor de wc boot op het 4 winden eiland. In het zakje doe je 50 ct ( uiteraard gaat het geld naar een goed doel) je levert je kaart in en krijgt dan een sticker. Door naar de grote brug. Hier moet je spijker gaan slaan. De spijker zit in de starttas maar i.v.m. met covid-19, neem je wel je eigen hamer mee. Missie geslaagd, dan krijg je een sticker. We hebben nog ons item van de Aardbeiensloot. Wij hopen dat je genoeg tijd hebt gehad om te knutselen dus kan je zelfgemaakte 3d item inleveren en krijg je een sticker. Het lijkt wel school, als je iets goed doet krijg je een sticker, heb je ze netjes opgeplakt. Lever deze dan in bij  Otto 2, zij stempelen de kaart af. Let dus op dat wel je startnummer erop staat. Nadat jullie gefinisht zijn, gaan jullie naar huis. Er mag niet worden afgemeerd in het kommetje. Bij het Praamplein is het ook verboden om aan te meren let hier op.  Spreek andere er op aan, als zij wel gaan aanmeren.   Let ook op dat de posten sluiten om 16:45 uur.

SPIE heeft op de route diverse mogelijkheden om te plassen, dus ga niet wild plassen maar doe dit in de hiervoor geregelde plaatsen.  Lees het stuk nog zeker 3 x door, zodat je zeker weet dat je alles bij je hebt. De prijsuitreiking is zondag, de desbetreffende teams worden door ons gebeld.   SPIE hoopt dat iedereen( Deelnemers, vrijwilligers buurtbewoners) een leuke gezellige dag heeft. En dat dit het begin weer is van vele leuke Aalsmeerse evenementen

 

Logo SPIE

Blijf op de hoogte!

Regelmatig informeren wij jou over de Pramenrace.

You have Successfully Subscribed!

Share This